Медичні установи: проблеми електронної системи
Трансформація системи охорони здоров'я це те, що ми на цей час спостерігаємо. Але медична реформа розвивається шляхом численних спроб, часом вдалих, часом створюючи проблеми, як для лікарів, так і для пацієнтів.
Починаючи тему реформування системи медичної допомоги в Україні, варто розглянути один з важливих аспектів, а саме диджиталізацію більшості частини даних. Мова йде про електронну систему e-Health, яка дозволяє модифікувати реєстрацію даних та управляти інформацією про медичні послуги. До списку інформації, яку «вміщує» ця система, належать в електронному вигляді медичні карти, лікарські направлення, рецепти на "Доступні ліки" та багато іншого. Функціонуванням та адмініструванням системи займається Національна служба здоров'я України (НСЗУ).
Процес затвердження електронної системи eHealth почався ще у 2019 році. Планується, що до кінця 2023 року вся система охорони здоров'я остаточно перейде на електронні параметри. Процес вже дав перші позитивні результати, але одночасно і виникли певні труднощі. Лікарі виписують електронні рецепти та починають поступове ведення електронних медичних карток. Але на даному етапі немає можливості отримати доступ до всіх функцій, які передбачені проектом.
Також лікарі та пацієнти зіткнулися з проблемою у вигляді електронних направлень, які потрібні для отримання безкоштовних медичних послуг. Оскільки дуже часто система eHealth працює з перебоями, тому не завжди вдається записати пацієнта на прийом та надати йому електронне направлення.
Ми можемо спостерігати за своєрідним замкненим колом. Наприклад, розглянемо один приклад з життя простого пацієнта, якому для того щоб отримати електронне направлення від сімейного лікаря до хірурга доводиться довго чекати, оскільки виникають збої в системі. Після приходу повідомлення з номером електронного направлення – відразу ж відправитися на прийом до хірурга не можна, необхідно зробити дзвінок в реєстратуру повідомивши номер, і тільки тоді вас запишуть на вільний час (а це може бути через тиждень або два). Потрапивши до хірурга, лікар призначає рентгенографію, і знову виникають проблеми з електронним направленням, тому воно пишеться на паперовому бланку. Прийшовши в рентген-кабінет, Ви скоріше всього отримаєте відмову, оскільки все має бути в електронному вигляді. Такі випадки далеко не рідкість і всі вони потребують доопрацювання.
Надалі передбачається вдосконалення системи, аж до повної відмови від паперової документації. А поки, як і лікарям, так і пацієнтам доводиться стикатися з низкою перебоїв у системі.
Також не варто забувати, що нова модель фінансування медичних послуг – гроші йдуть за пацієнтом, зобов'язує створювати лікарям необхідний потік пацієнтів. Крім старої системи поширення інформації про того чи іншого лікаря, як ніколи необхідним стає просування фахівця та медичної установи в інтернеті.
Лікаря повинні знаходити пацієнти в інтернеті без жодних перешкод та посередників. І це вдалося досягти, завдяки Міжнародному медичному порталу ITMED.ORG (Information technologies in medicine). Він містить відразу три конструктори медичних сайтів для лікаря, медичної установи та компанії, постачальника медтехніки або послуг для медицини. Це відкриває безмежні можливості прямих комунікацій з пацієнтами.
Диджиталізація в системі охорони здоров'я суттєвий крок на шляху до надання медичних послуг високої якості та за європейськими стандартами.
Автор: Наталія Холявицька
Починаючи тему реформування системи медичної допомоги в Україні, варто розглянути один з важливих аспектів, а саме диджиталізацію більшості частини даних. Мова йде про електронну систему e-Health, яка дозволяє модифікувати реєстрацію даних та управляти інформацією про медичні послуги. До списку інформації, яку «вміщує» ця система, належать в електронному вигляді медичні карти, лікарські направлення, рецепти на "Доступні ліки" та багато іншого. Функціонуванням та адмініструванням системи займається Національна служба здоров'я України (НСЗУ).
Процес затвердження електронної системи eHealth почався ще у 2019 році. Планується, що до кінця 2023 року вся система охорони здоров'я остаточно перейде на електронні параметри. Процес вже дав перші позитивні результати, але одночасно і виникли певні труднощі. Лікарі виписують електронні рецепти та починають поступове ведення електронних медичних карток. Але на даному етапі немає можливості отримати доступ до всіх функцій, які передбачені проектом.
Також лікарі та пацієнти зіткнулися з проблемою у вигляді електронних направлень, які потрібні для отримання безкоштовних медичних послуг. Оскільки дуже часто система eHealth працює з перебоями, тому не завжди вдається записати пацієнта на прийом та надати йому електронне направлення.
Ми можемо спостерігати за своєрідним замкненим колом. Наприклад, розглянемо один приклад з життя простого пацієнта, якому для того щоб отримати електронне направлення від сімейного лікаря до хірурга доводиться довго чекати, оскільки виникають збої в системі. Після приходу повідомлення з номером електронного направлення – відразу ж відправитися на прийом до хірурга не можна, необхідно зробити дзвінок в реєстратуру повідомивши номер, і тільки тоді вас запишуть на вільний час (а це може бути через тиждень або два). Потрапивши до хірурга, лікар призначає рентгенографію, і знову виникають проблеми з електронним направленням, тому воно пишеться на паперовому бланку. Прийшовши в рентген-кабінет, Ви скоріше всього отримаєте відмову, оскільки все має бути в електронному вигляді. Такі випадки далеко не рідкість і всі вони потребують доопрацювання.
Надалі передбачається вдосконалення системи, аж до повної відмови від паперової документації. А поки, як і лікарям, так і пацієнтам доводиться стикатися з низкою перебоїв у системі.
Також не варто забувати, що нова модель фінансування медичних послуг – гроші йдуть за пацієнтом, зобов'язує створювати лікарям необхідний потік пацієнтів. Крім старої системи поширення інформації про того чи іншого лікаря, як ніколи необхідним стає просування фахівця та медичної установи в інтернеті.
Лікаря повинні знаходити пацієнти в інтернеті без жодних перешкод та посередників. І це вдалося досягти, завдяки Міжнародному медичному порталу ITMED.ORG (Information technologies in medicine). Він містить відразу три конструктори медичних сайтів для лікаря, медичної установи та компанії, постачальника медтехніки або послуг для медицини. Це відкриває безмежні можливості прямих комунікацій з пацієнтами.
Диджиталізація в системі охорони здоров'я суттєвий крок на шляху до надання медичних послуг високої якості та за європейськими стандартами.
Автор: Наталія Холявицька