Медичні заклади стають автономними: який алгоритм змін?
Автономізація медичних закладів передбачає зміну їхнього статусу на комунальні некомерційні підприємства. Які саме документи треба зібрати та куди подати головним лікарям для здійснення процедури зміни статусу медичного закладу?
На запитання читачів відповів юрист громадської організації «Всеукраїнське об’єднання захисту медичних працівників» (ГО «ВОЗМП») Лілія Секелик.
Станом на сьогодні є декілька моделей автономізації державних і комунальних закладів охорони здоров’я (ЗОЗ) в Україні.
Оскільки Вами не зазначено конкретну модель та враховуючи особливості чинного законодавства України,коротко розглянемо найдоцільнішу модель автономізації державних і комунальних ЗОЗ в Україні, а саме реорганізацію шляхом перетворення на комунальні некомерційні підприємства (КНП) із закріпленням за ними статусу неприбуткових організацій.
Процес перетворення передбачає кілька етапів.
Прийняття рішень про реорганізацію ЗОЗ комунальної̈ власності відповідної̈ територіальної̈ громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських, районних, обласних рад. Отже, рішення про перетворення ЗОЗ з бюджетної̈ установи в КНП приймає відповідна рада в порядку, визначеному власним регламентом. Тому доречним буде перед початком ініціювання питання про перетворення ЗОЗ ознайомитися з регламентом ради, яка є власником по відношенню до ЗОЗ. Зазвичай регламент ради розміщується на її офіційному сайті в мережі Інтернет. Суб’єкти подання проектів рішень визначені в регламенті відповідної ради. Зазвичай подати проект рішення можуть голова, депутати ради, заступники голови ради, постійні комісії ради, виконавчий орган ради (наприклад міська державна адміністрація), загальні збори громадян, члени територіальної громади.
Рада приймає рішення про:
За наслідком прийняття відповідних рішень радою голова комісії повинен подати державному реєстратору документи, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV.
Після державної реєстрації ЗОЗ з організаційно-правовою формою КНП керівнику ЗОЗ необхідно:
1. Працівник подає письмову заяву на ім’я керівника підприємства з проханням перевести його на нову посаду.
2. Керівник підприємства видає наказ про переведення, з яким працівник має бути ознайомлений під розписку.
3. Протягом тижневого строку з моменту видання наказу та ознайомлення з ним працівника до його трудової̈ книжки слід внести запис про переведення на іншу роботу.
Лілія Секелик
Громадська організація «Всеукраїнське об’єднання захисту медичних працівників»
На запитання читачів відповів юрист громадської організації «Всеукраїнське об’єднання захисту медичних працівників» (ГО «ВОЗМП») Лілія Секелик.
Станом на сьогодні є декілька моделей автономізації державних і комунальних закладів охорони здоров’я (ЗОЗ) в Україні.
Оскільки Вами не зазначено конкретну модель та враховуючи особливості чинного законодавства України,коротко розглянемо найдоцільнішу модель автономізації державних і комунальних ЗОЗ в Україні, а саме реорганізацію шляхом перетворення на комунальні некомерційні підприємства (КНП) із закріпленням за ними статусу неприбуткових організацій.
Процес перетворення передбачає кілька етапів.
- Прийняття рішення про перетворення
Прийняття рішень про реорганізацію ЗОЗ комунальної̈ власності відповідної̈ територіальної̈ громади є виключною компетенцією сільських, селищних, міських, районних, обласних рад. Отже, рішення про перетворення ЗОЗ з бюджетної̈ установи в КНП приймає відповідна рада в порядку, визначеному власним регламентом. Тому доречним буде перед початком ініціювання питання про перетворення ЗОЗ ознайомитися з регламентом ради, яка є власником по відношенню до ЗОЗ. Зазвичай регламент ради розміщується на її офіційному сайті в мережі Інтернет. Суб’єкти подання проектів рішень визначені в регламенті відповідної ради. Зазвичай подати проект рішення можуть голова, депутати ради, заступники голови ради, постійні комісії ради, виконавчий орган ради (наприклад міська державна адміністрація), загальні збори громадян, члени територіальної громади.
Рада приймає рішення про:
- перетворення ЗОЗ-бюджетної̈ установи в ЗОЗ-підприємство;
- призначення комісії̈ з перетворення ЗОЗ-установи, голови комісії̈ (Виконання функцій̆ комісії̈ з реорганізації̈ може бути покладено на орган управління (керівника) відповідного ЗОЗ-бюджетної̈ установи, що підлягає реорганізації̈.
- встановлення порядку і строку заявлення кредиторами своїх вимог до ЗОЗ-установи, що припиняється.
За наслідком прийняття відповідних рішень радою голова комісії повинен подати державному реєстратору документи, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV.
Після державної реєстрації ЗОЗ з організаційно-правовою формою КНП керівнику ЗОЗ необхідно:
- забезпечити права та гарантії працівників(працівників ЗОЗ, які залишаються працювати на своїх посадах, необхідно проінформувати про факт реорганізації ЗОЗ шляхом ознайомлення з відповідним наказом керівника. Цей наказ необхідно видати для внесення запису про реорганізацію закладу до трудової книжки працівника (п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції̈ України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58).
1. Працівник подає письмову заяву на ім’я керівника підприємства з проханням перевести його на нову посаду.
2. Керівник підприємства видає наказ про переведення, з яким працівник має бути ознайомлений під розписку.
3. Протягом тижневого строку з моменту видання наказу та ознайомлення з ним працівника до його трудової̈ книжки слід внести запис про переведення на іншу роботу.
-
відкрити рахунки в банках, привести у відповідність рахунки
в державному казначействі; - підготувати і подати документів для отримання ліцензії̈ на здійснення медичної̈ практики та роботу з наркотичними речовинами та прекурсорам (згідно з ч. 4 ст. 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської̈ діяльності» від 02.03.2015№ 222-VIIIстарі ліцензії̈ зберігають свою дію протягом 3 місяців з дня реєстрації̈ правонаступника; за цей час необхідно отримати нові ліцензії̈);
- переоформити права щодо майна, яке підлягає державній̆ реєстрації̈, зокрема нерухомості, у тому числі на користування земельною ділянкою.
Лілія Секелик
Громадська організація «Всеукраїнське об’єднання захисту медичних працівників»
Автономізація медичних закладів: актуальна інформація від експертів (Відео)