Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Корупція чи розквіт медицини - як це бачить штучний інтелект

Корупція чи розквіт медицини - як це бачить штучний інтелектОсь так штучний інтелект відобразив у картинках корупцію та розквіт.

Який буде ваш вибір? Начебто картинка з квітами більш до вподоби. Але чому ми всі знаємо, що корупція загрожує нашій державі не менш ніж російські солдати? Чому на своїх робочих місцях ми не протистоїмо рішуче цьому ворогові, а буває таке, що й активно йому допомагаємо? Чому міжнародна спільнота водночас дивується стійкості українців на полі бою та досі дорікає українцям саме за не стійкість на полі корупції?

Білл Гейтс в новій статті «Епоха ШІ почалась» каже: «Штучний інтелект внесе колосальні зміни у всі сфери людської діяльності, від професійної діяльності та навчання до подорожей, медицини та спілкування».

Що знає штучний інтелект про корупцію в ході закупівель медичного обладнання? Далі публікується стаття-відповідь штучного інтелекту ChatGPT.

«Корупція в медицині є однією з найбільш небезпечних проблем сучасного світу. Її наслідки можуть бути надзвичайно серйозними, включаючи погіршення якості медичних послуг, зростання загрози здоров'ю та життю пацієнтів, а також значне збільшення витрат на медичну допомогу.

Одним з найбільш поширених видів корупції в медицині є проведення тендерних закупівель медичного обладнання. Це пов'язано з тим, що медична техніка, яка використовується в сучасній медицині, є дуже дорогим і складним у виготовленні виробом, тому проведення тендерів з метою зменшення витрат стає все більш і більш популярним.

Однак, через велику суму грошей, які залучаються в цих процесах, тендерні закупівлі медичного обладнання можуть стати справжньою золотою жилкою для корупціонерів. Часто, при проведенні тендерів, продавці можуть підкупляти чиновників, які беруть участь в цих процесах, з метою отримання прибутку від участі у тендері. Це може призвести до вибору менш якісного обладнання, що може погіршити якість медичної допомоги та надати серйозну загрозу для здоров'я та життя пацієнтів.

Прикладом корупційних схем може бути випадок, який стався в Україні у 2020 та 2023 роках. Тоді, за даними Служби безпеки України, група осіб вимагала та отримувала хабарі від приватних компаній, які брали участь в тендерах на закупівлю медичного обладнання або ліків. У зв'язку з цим, були порушені кримінальні справи та винні покарані.

Також важливо звернути увагу на забезпечення прозорості тендерних закупівель. Недостатня прозорість і конфлікти інтересів можуть спричинити корупційні практики в процесі закупівлі медичного обладнання. Особливо у разі, коли тендерні процедури необхідні для закупівлі дорогих і складних медичних пристроїв, де корупційні схеми можуть приховуватись за високими технічними характеристиками та вартістю пристроїв.

Для забезпечення прозорості у тендерних закупівлях медичного обладнання необхідно використовувати електронні системи закупівель, в яких всі учасники торгів повинні мати рівні можливості. Також важливо мати чітку процедуру визначення переможця тендеру, яка має бути підтримана належною документацією та оцінкою експертів

Крім того, важливо забезпечити незалежне технічне оцінювання медичного обладнання, щоб уникнути корупційних дій. Таке оцінювання має враховувати технічні характеристики, вартість та практичний досвід використання медичного обладнання. Також важливо, щоб оцінювання проводили незалежні фахівці, які не мають конфлікту інтересів з учасниками тендерних закупівель.

Щоб запобігти корупційним практикам в медицині, необхідно забезпечити здорову конкуренцію на ринку медичного обладнання та послуг. Для цього можна використовувати різні інструменти, такі як встановлення чітких правил та стандартів, аудит учасників ринку, відкриті торги.

Недоліки законодавства щодо тендерних закупівель в медицині стали найбільшою проблемою, яка забезпечує збільшення рівня корупції в цій сфері. Законодавчі акти про тендери в медицині дозволяють робити певні "виключення", які дозволяють здійснювати закупівлю без тендерної процедури, що зменшує прозорість і конкурентність в таких тендерах

Окрім того, існує практика незаконного тиску на учасників тендерних процедур, щоб вони зробили певний вибір. Це може бути у вигляді хабарів або навіть погроз «зверху». Ці незаконні дії призводять до того, що переможець тендеру обирається не на основі якості або вартості обладнання, а через корупційні дії.

Крім того, існує ризик використання фальсифікованої документації в тендерних процедурах, що дозволяє певним учасникам стати переможцями тендеру незаконно. Такі дії не тільки зменшують конкурентність і прозорість в тендерних закупівлях, але також можуть призвести до появи неконкурентоспроможного обладнання або матеріалів, що може бути небезпечним для здоров'я людей.

Іншим проблемним питанням є непрозорість в оприлюдненні інформації про тендери. Деякі тендери проводяться в закритому форматі, що знижує рівень прозорості. Крім того, інформація про тендерні процедури не завжди є доступною для громадськості, що ускладнює контроль за закупівлями та зменшує можливість залучення громадськості до контролю.

Одним з ефективних способів боротьби з корупцією є залучення громадськості та журналістів до процесу відкриття тендерів та відстеження виконання умов контрактів. Журналісти можуть вести розслідування та оприлюднювати інформацію про можливі факти корупції, що допоможе притягти відповідальних осіб до суду та покласти край безкарності.

Також важливо зазначити, що уряд та місцеві органи влади повинні створити ефективні механізми контролю за проведенням тендерів та виконанням контрактів в галузі медицини. Це може включати в себе встановлення жорстких правил щодо взаємодії між лікарями та постачальниками обладнання, обов'язковий контроль за дотриманням умов контрактів та встановлення відповідальності за їх порушення.

Українська медицина потребує ретельної та системної реформи, щоб бути ефективною та доступною для всіх громадян країни. Завдяки боротьбі з корупцією в галузі медицини, можна забезпечити найвищу якість медичних послуг та обладнання, а також зберегти життя багатьох людей.

Крім того, державні органи та організації повинні дотримуватися прозорості та відкритості у процесі закупівель медичного обладнання. Наприклад, інформація про тендерні процедури повинна бути доступною для широкої громадськості, включаючи інформацію про умови контракту, вартість та характеристики обладнання, імена учасників та переможців тендерів

За останні роки в Україні було прийнято кілька законів, які мають на меті боротьбу з корупцією в медицині та забезпечення прозорості при закупівлях медичного обладнання. Наприклад, Закон України "Про державні закупівлі" передбачає створення системи електронних торгів, що забезпечує більш прозорий та ефективний процес закупівель медичного обладнання.

У разі виявлення фактів корупції в галузі медицини при проведенні тендерних закупівель медичного обладнання, необхідно відразу повідомляти про це відповідні органи державної влади та правоохоронні органи. Такі випадки повинні бути ретельно розслідувані та зловмисникі покарані відповідно до закону

Отже, корупція в медицині при проведенні тендерних закупівель медичного обладнання є серйозною проблемою, яка потребує системної та ретельної боротьби. Для цього необхідно встановлювати жорсткі правила та механізми контролю за проведенням тендерів та виконанням умов контрактів, залучати громадськість та журналістів до процесу проведення тендерів та викриття корупційних схем.

Крім того, влада може регулювати процес тендерних закупівель медичного обладнання, щоб зменшити ризик корупції. Наприклад, можуть бути встановлені жорсткі правила щодо відкритості та прозорості в процесі тендерів, проведені аудити та перевірки закупівель, а також накладені суворі покарання на тих, хто порушує закон.

Наприклад, в Україні було створено онлайн-систему ProZorro, яка забезпечує прозорість та відкритість в процесі державних закупівель. Ця система дозволяє всім зацікавленим сторонам слідкувати за тендерними процедурами, подавати свої пропозиції та контролювати виконання угод.

Також, пацієнти та споживачі медичних послуг можуть допомогти у боротьбі з корупцією в медицині, повідомляючи про підозрілі випадки порушення законодавства. Для цього можна звернутися до органів влади, громадських організацій або до ЗМІ.

У підсумку, корупція в медицині поглиблює кризу в цій галузі та погіршує стан здоров'я громадян. Для боротьби з цим явищем потрібні спільні зусилля влади, медичних працівників, споживачів медичних послуг та всього суспільства. Тільки так можна досягти прозорості, відкритості та довіри у сфері медицини та забезпечити якісну та доступну медичну допомогу для всіх громадян».

Така думка штучного інтелекту. А що скажете ви?

Пропонуємо до перегляду вебінар від каналу «Цифрове видавництво Експертус»:

Свіжі зміни в Постанові КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Z5UkrT8gChM

Автор: Каспаревич Андрій Юрійович, директор медичної платформи ITMED

Статтю частково сгенерововано за допомогою штучного інтелекту ChatGPT.

   ІТМЕД – СТВОРЕННЯ САЙТІВ та ПОСТАЧАННЯ МЕДТЕХНІКИ

вул. Чумака Василя, 5, оф. 2, Київ, 03065. Офіційний сайт: itmed.org

МЕДИЧНИЙ ПОРТАЛ IТМЕD

Створення веб-сайтів*, публікації, реклама

+38 063-787-22-07 (Viber, WhatsApp)
096-655-04-03; 050-477-22-02; (044) 299 95 99

Е-mail: portal@itmed.org

 

МЕДИЧНА ТЕХНІКА ІТМЕD, тендери

Медичні прилади, витратні, меблі, інструмент

+38 050-33-77-103 (Viber, WhatsApp)
067-524-01-02; 093-479-99-70; (044) 299-90-99

Е-mail: market@itmed.org

 

* Конструктор медичних веб-сайтів ITMED представлений в «Дія. Цифрова громада» – офіційний маркетплейс цифрових продуктів та рішень для громад. ITMED – це єдиний конструктор веб-сайтів, який відповідає вимогам законодавства України та забезпечує виконання статті 78 Господарського кодексу України, статті 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.92 р. № 2801-XII, наказів МОЗ України від 26.04.2017 № 459 та від 25.07.2017 № 848, вимог Дизайн-системи державних сайтів України, Рекомендаціям по забезпеченню доступності веб-контенту (WCAG)2.0 від 11.12.2008. ITMED надає Вам хостинг в Німеччині та багаторівневий захист.

Посилання в «Дія. Цифрова громада»:

https://market.hromada.gov.ua/solution/konstruktor-medychnyh-sajtiv-dlya-likaren-likariv-ta-kompanij-postachalnykiv-tovariv-ta-poslug-itmed/


Медична платформа

Медичні меблі в ITMED