Зростання цін на ліки не має бути спричинено маркетингом: пояснення Сергія Кузьміних

Сергій Кузьміних наголосив: маркетингові виплати мають бути прив’язані не до загального обороту аптеки, а до конкретного лікарського засобу.
Він відзначив, що у першому кварталі 2025 року українці витратили в аптеках 58,5 млрд грн. І хоча загальні продажі зросли на 22%, кількість проданих упаковок зменшилася. Тобто люди ліків купують менше, а платять більше.
Одна з причин цього — маркетингові надбавки, які непомітно закладаються в ціну. Особливо тоді, коли ці виплати формуються від загального обороту аптеки.
Це призводить до:
• штучного завищення цін на окремі препарати (іноді на 30-50%);
• монополізації аптечних полиць;
• зниження конкуренції;
• втрати контролю з боку держави.
Сергій Кузьміних запропонував такі кроки для розв'язання проблеми.
1. Обмеження маркетингу — не більше 5%.
2. Прив’язка до конкретного препарату, а не до обороту.
3. Фіскалізація маркетингових платежів — щоб і держава, і пацієнт бачили, за що платять.
4. Чіткий перелік дозволених маркетингових інструментів.
Новые статьи:
Также интересно посмотреть:
- На закупівлю медичних автомобілів Уряд спрямував понад 26 мільйонів
- Результатом перевірки цін на ліки в аптеках стало застосування до порушників санкцій на 1,8 млн грн
- МОЗ: затвердження порядку роботи інформаційної платформи громадського здоров’я
- Як отримати безоплатну психологічну допомогу за ПМГ?
- Іспанські фахівці запропонували нові протоколи ультразвукової діагностики: деталі