Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

МОЗ озвучило нові правила представлення маркетингових послуг

МОЗ озвучило нові правила представлення маркетингових послугНа черговому засіданні робочої групи з удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби під головуванням заступниці керівника Офісу Президента України Ірини Верещук продовжилося обговорення питання щодо надання маркетингових послуг.

Останній проєкт документа, спрямованого на регулювання цього питання, містив пропозицію щодо обмеження маркетингу на ЛЗ для аптек до 12%. Після кількох раундів його обговорення та запеклих дискусій очікувалося досягнення узгодженості щодо відсотка маркетингу та його «прив’язки» до обсягів продажу аптеки чи конкретного препарату.
 
Однак на останньому засіданні робочої групи МОЗ вийшло з дещо іншою ініціативою регулювання маркетингу, пояснюючи це тим, що попередній документ був двічі відхилений Державною регуляторною службою і приховував певні ризики. Наразі ж запропоновано як компромісний варіант «перекласти регулювання відсотка, який може сплачуватись за маркетинг, у вартість лікарського засобу, не маркетуючи тільки одну назву ОТС-препарату, а на групу препаратів, які продає той чи інший виробник. Маркетинг на ОТС-препарати пропонується обмежити 18%.

І плюс дозволити приблизно до 2% умовного маркетингу від обʼєму продаж конкретного виробника усіх рецептурних ЛЗ, тобто за наявність рецептурного препарату в аптеці, щоб забезпечити його доступність (окрім тих препаратів, що згідно з законодавством і без того мають бути обов’язково наявними в аптечних закладах)».

Таким чином МОЗ пояснило намір, з одного боку, задовольнити аптеки, не обмежуючи їм верхню межу маркетингу, а з іншого боку, дозволити виробникам зрозуміти, яку суму на маркетинг вони можуть витрачати, і приймати рішення, через яку аптеку чи аптечні мережі їм робити маркетинг, і цей платіж однозначно не буде обов’язковим.

«Ми прописали, що виробник, імпортер, власник реєстраційного посвідчення в визначений період часу звітує на офіційному сайті про продажі і про суму коштів, яку він витрачає на маркетинг. У подальшому це перевіряється і Держлікслужбою, і податковими органами», – сказав Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Однак представники аптечного сегмента та деяких фармасоціацій у своїй переважній більшості виступили проти «зміни позицій», назвавши їх неочікуваними (адже обговорення попереднього проєкту постанови тривало кілька місяців поспіль і гравці ринку вже орієнтувалися на нього), а також, на їх думку, невиправданими, бо це суттєво зменшить маркетинг, який надходитиме до аптек. Бо він рахуватиметься від обсягу реалізації виробника, а не аптек, як це передбачалося раніше. Також лунали пропозиції регулювати відсоток маркетингу як «на виході від виробника», так і «на вході в аптеку», щоб не створювати переваг для жодної зі сторін.

Виробники ж у цілому підтримали ініціативу МОЗ. А у відповідь на сумніви опонентів у тому, що такі витрати виробників можна буде прозоро обліковувати, запевнили: проблем з тим, щоб облікувати маркетинг, у виробників немає, вони мають можливість і подаватимуть декларацію, де буде зазначено, яку саме суму маркетингу вони платили, за що та кому саме.

Обговорення й дискусія навколо нової ініціативи тривали кілька годин. Міністр охорони здоров’я пообіцяв розглянути всі озвучені на засіданні робочої групи пропозиції, ще раз узгодити окремі позиції з регуляторними органами й вийти з остаточним варіантом постанови. Адже всі зацікавлені в тому, щоб якнайшвидше поставити крапку в регулюванні маркетингу, аби ринок був нарешті обізнаний з усіма правилами й почав працювати збалансовано. Натомість Віктор Ляшко наголосив на тому, що основною метою МОЗ є врегулювати ціноутворення таким чином, щоб це було на користь здешевлення ліків та задоволення інтересів пацієнта.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED