Яку суму НСЗУ виплатила Центрам екстреної медичної допомоги?
Заробітна плата лікарів екстреної медичної допомоги минулого року становила у середньому 18 тис. грн на місяць, а медичних сестер - 14,9 тис. грн.
Національна служба здоров’я уклала договори з 25 центрами екстреної медичної допомоги та виплатила їм понад 16 мільярдів гривень. За даними електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, екстрену допомогу українцям надають понад 38 тисяч працівників. З них - понад 5200 лікарів, 18 тисяч середнього медперсоналу, понад 1700 диспетчерів, понад 4 тисячі молодшого медперсоналу та майже 11 тисяч водіїв.
За квітень-вересень 2020 року середньомісячні витрати на оплату праці в екстренці склали: керівники - 28,8 тис. грн, лікарі - 18 тис. грн, середній медичний персонал - 14,9 тис. грн, молодший медичний персонал - 7,8 тис. грн.
Екстрена медична допомога є безоплатною. Людина отримує її незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Є чотири категорії звернень, залежно від стану пацієнта, і саме це впливає на час приїзду швидкої:
- За зверненнями, що належать до категорії критичних, час прибуття становить 10 хвилин з моменту звернення до диспетчера центру екстреної медичної допомоги. Зауважимо, що критичне звернення означає, що пацієнт у критичному стані та потребує реанімаційних заходів. Це стан, який супроводжується відсутністю дихання, неефективним диханням, масивною крововтратою чи кровотечею.
- При екстреному зверненні час прибуття - 20 хвилин. Екстрене звернення означає, що пацієнт перебуває у невідкладному стані, який супроводжується порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, ознаками гострого мозкового інсульту, розладами дихання, а також іншими відповідними скаргами та ознаками.
- До категорії неекстрених належать звернення стосовно пацієнта, стан якого не є невідкладним і не погіршиться через відтермінування надання медичної допомоги, проте він потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником. У таких випадках диспетчер, в залежності від ситуації, або рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря чи найближчої лікарні, що працює цілодобово, або направить до пацієнта бригаду, яка не виконує критичні або екстрені виклики.
- Четверта категорія - це непрофільні звернення. При яких стан пацієнта не є невідкладним та не потребує медичної допомоги бригадою швидкої. У таких випадках диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря або надасть дистанційну медичну консультацію.
Новые статьи:
- ВРУ: підтримання законопроєкту про систему охорони психічного здоровʼя
- МОЗ: коли проходити повторний огляд людям з інвалідністю?
- МОЗ: розширення медичних послуг для ветеранів
- МОЗ: посилення вимог до медзакладів, які проводять психіатричні огляди
- МОЗ: посилення вимог до медзакладів, які проводять психіатричні огляди
Также интересно посмотреть:
- Трансплантація в Україні: нові можливості
- Коли можна отримати медичний канабіс в українських аптеках?
- Чи може якісна медицина бути безоплатною? Нові етапи медичної реформи
- Розгляд механізмів впровадження страхової медицини: комітет здоров'я нації
- Медичні експерти пояснили важливість розвитку власних біорозробок