Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

3 грудня 2015 року відбувся круглий стіл «Оподаткування діяльності приватних медичних закладів: правові проблеми і пропозиції рішень»

3 грудня 2015 року відбувся круглий стіл «Оподаткування діяльності приватних медичних закладів: правові проблеми і пропозиції рішень»Фокус уваги учасників Круглого столу, проведеного Асоціацією адвокатів України 3 грудня 2015 року, був звернутий на можливість неоднозначного тлумачення низки норм Податкового кодексу, що стосуються оподаткування діяльності приватних медичних закладів. Актуальності заходу додало оприлюднення проекту нової редакції ПК України, підготовленої Міністерством фінансів, а також зміни до законодавства у сфері господарської діяльності, які впливають на діяльність приватної медицини.

Приватні медичні заклади, питома вага яких становить лише кілька відсотків, тим не менш можуть стати важливою ланкою системи медичного обслуговування. Деякі з них є прикладом не тільки пацієнтоорієнтованості і впровадження нових технологій, а й бажання працювати виключно у правовому полі та відстоювати свої права у законний спосіб.

Тож на Круглому столі «Оподаткування діяльності приватних медичних закладів: правові проблеми і пропозиції рішень» зібралися керівники і головні бухгалтери медичних центрів, адвокати, судді, аудитори, консультанти народних депутатів України, представники Міністерства охорони здоров’я України та Державної фіскальної служби України.

«Головне, щоби у Податковому кодексі не було норм, які дозволяють подвійне тлумачення», відзначив начальник управління методології податку на прибуток ДФС України Олексій Задорожний.

Про такі норми, що наразі наявні у ПК України, і утворювані ними «точки напруженості» розповіла голова Комітету з медичного і фармацевтичного права Асоціації адвокатів України Радмила Гревцова. Йшлося про низку норм підпункту 197.1.5. пункту 197.1. статті 197 ПК України, які стосуються оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з медичного обслуговування громадян у медичних закладах із «поліпшеним сервісним обслуговуванням»; проведення «профілактичних медичних оглядів» (дефініція яких відсутня у чинному законодавстві) з підготовкою висновку про стан здоров’я громадян; «масажу для зміцнення здоров’я дорослого населення, корекції осанки тощо» та деяких інших послуг з охорони здоров’я.

Один з провідних фахівців у галузі управління охороною здоров’я Костянтин Надутий відзначив, що такий стан речей не сприяє ціновій доступності якісних медичних послуг та не відповідає принципу справедливого розподілу тягаря витрат на охорону здоров’я. Цей та інший принципи мають бути чітко визначені у державній політиці в охороні здоров’я, з якими потрібно звіряти усі законодавчі кроки.

За словами члена Комітету Європейської бізнес-асоціації з питань охорони здоров’я Геннадія Сергеєва, який торкнувся пропозицій щодо податкової реформи та їх впливу на охорону здоров’я, твердження про те, що всі сектори економіки мають знаходитися у рівних умовах, яке раніше було озвучене представниками Мінфіну, - хибне, адже охорона здоров’я належить до однієї з найбільш соціально важливих галузей.
Дійсно, саме охорона здоров’я має бути в усіх політиках держави. Необхідність застосування цього підходу знайшла своє відображення в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС.

Свої думки висловили президент Українського медичного клубу Іван Сорока, адвокати Максим Баришніков, Володимир Шкред, Наталія Лісневська, генеральний директор Центра слухової реабілітації «Аврора» Олександр Радченко та інші учасники.

Присутні на заході підтримали доцільність розробки проекту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування операцій з постачання певних послуг з охорони здоров’я), який має шанс бути прийнятий раніше, ніж нова редакції ПК України. Наразі відомі редакції, розроблені Мінфіном та Комітетом ВР України з питань податкової та митної політики. Водночас слід звернутися до авторів податкової реформи, надавши їм пропозиції щодо удосконалення законопроектів в частині оподаткування послуг з охорони здоров’я. Крім того, як справедливо відзначив представник ДФС України, деякі проблемні питання можуть бути вирішені і за допомогою прийняття підзаконних актів у сфері охорони здоров’я. Відповідні пропозиції до законодавства невдовзі будуть представлені увазі професійної громадськості.

Не залишилися поза увагою і зміни до законодавства у сфері господарської діяльності, що впливають на здійснення медичної практики. Учасники торкнулися перспектив удосконалення законодавства, в т.ч. у світлі запровадження самоврядування в охороні здоров’я та переходу на ліцензування професійної діяльності медичних працівників замість ліцензування господарської діяльності з медичної практики закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців.

Суддя окружного адміністративного суду м. Києва Костянтин Пащенко зробив огляд судової практики розгляду адміністративних справ, позивачами чи відповідачами у яких були приватні медичні заклади.

Були підняті і деякі проблеми регулювання медичної діяльності, що потребують термінового «юридичного втручання». Розробка пропозицій до законодавства, спрямованих на вирішеннях цих проблем, є одним із завдань Комітету медичного і фармацевтичного права Асоціації адвокатів України, які він здійснюватиме спільно з партнерськими організаціями з числа медичних та інших професійних асоціацій та фахівцями у питаннях, дотичних до медицини та юриспруденції.

По закінченні Круглого столу відбулася презентація Комітету медичного і фармацевтичного права Асоціації адвокатів України. Місія Комітету – сприяння удосконаленню адвокатської майстерності, яка має послужити розвитку охорони здоров’я та забезпеченню і захисту прав пацієнтів, медичних і фармацевтичних працівників, закладів охорони здоров’я та держави.

Вже у I кварталі 2016 року чекаємо Вас на I Щорічному форумі з медичного права Асоціації адвокатів України!


Медична платформа

Медичні меблі в ITMED