Перевозка больных
Сервіс запису паціентів

Маркет ITMED купить медтехнику в один клик

Первинна медична допомога: фінансування та виниклі проблеми

Первинна медична допомога: фінансування та виниклі проблемиДругий етап реформ, точніше його старт розпочався не досить «м’яко». У зв’язку з виниклою пандемією коронавірусної інфекції, увага до первинної ланки медицини відійшла на другий план. Проте підписані декларації з мільйонами українців, електронні направлення та рецепти не залежно від явних дефектів в роботі, все ж можна вважати перемогою.

Як нам відомо надання ПМД набрало нових принципів фінансування, тобто здійснюється розрахунок за одного пацієнта в рамках реалізації умов про медичне обслуговування населення між надавачами ПМД та Національною службою здоров’я України.

Нова модель фінансування містить в собі низку зобов’язань для закладу щодо надання первинної медичної допомоги населенню. Тому, для наступного реформування ланки необхідне удосконалення якості послуг медичної допомоги та показників здоров’я населення, потрібне впровадження системи додаткових фінансових мотивацій, контролювання якості та заходи, які направлені на підвищення кваліфікації лікарів.

З метою аналізу роботи закладів ПМД, було проведено ряд опитувань та аналіз. Отримані результати, наприклад дали змогу дізнатися, що середня тривалість візиту до сімейного лікаря становить до 10 хв, при загальній кількості пацієнтів за день до 20 осіб.

Більшість лікарів зауважили про зменшення кількості викликів додому, та збільшення консультацій в телефонному режимі. Також було зазначено про зміни в підході надання ПМД та складання оплати праці. Проте в сільських місцевостях все ще низький відсоток необхідного медичного забезпечення.

Однак дуже часто постає питання чи спроможна первинна ланка медицини в теперішньому її вигляді взяти на себе більшу частину зобов’язань медичної допомоги й забезпечити її якість.

Сьогодні до компетенції сімейного лікаря повинні входити наступні засади:
  • сімейний підхід;
  • орієнтованість на пацієнта;
  • профілактичні роботи з боку лікаря;
  • доступність та багатопрофільність медичної допомоги;
  • координація, яка необхідна для взаємозв’язку з іншими медичними закладами та спеціалістами, які надають інший вид медичної допомоги.
Існує необхідність створення багатопрофільних команд спеціалістів в первинній ланці медичної допомоги, наприклад це сімейний лікар, стоматолог та педіатр. Потреба цього введення буде залежати від показників захворюваності в області діяльності лікаря, а саме взяти до уваги найбільший потік пацієнтів певного профілю.

Наразі при реформуванні спеціалізованої медичної допомоги, первинна галузь можна сказати, що функціонує як окрема одиниця. Хоча повноцінність при такому варіанті неможлива, оскільки необхідна трансформація всієї системи охорони здоров’я. А її головна структурна одиниця (перша медична допомога) має бути інтегрована в цілісну систему, оскільки вона надає послуги пацієнтам на всіх етапах життя.

Для втілення реформи повинні працювати всі джерела фінансування галузі, це стосується й обов’язкового державного медичного страхування. Важливу роль становить встановлення високих стандартів надання медичної допомоги й створення необхідних умов для їх реалізації.

Тобто будь-який початок етапу реформ, повинен мати чітку концепцію реформування та програму її здійснення, з необхідним фінансовим забезпеченням, яке затверджене на рівні Закону.    

Видозміни в системі охорони здоров’я відносяться до кожного, оскільки основна мета забезпечити громадянам України рівний допуск якісних медичних послуг та створити умови в медицині так, щоб у центрі неї був пацієнт.

Автор: Наталія Холявицька
Хотите получать новые статьи на почту?

Поиск клиники

    


Алкофарм