Що треба знати, щоб відкрити кабінет УЗД: правові аспекти

Відкриття кабінету ультразвукових досліджень може стати досить прибутковим бізнесом. Проте на початковому етапі створення цього бізнесу необхідно враховувати всі правові аспекти та особливості діяльності у медичній галузі нашої країни. Головне тут – враховувати ліцензійні умови, які регламентуються Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 2 березня 2015 року та Постановою Кабміну «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» № 285 від 2 березня 2016 року.
Відповідно до вищезазначених документів, можна виділити наступну важливу юридичну інформацію для набувача ліцензії на діяльність кабінету УЗД:
- Ліцензується господарська діяльність, а не персональна діяльність лікаря.
- Орган, що видає ліцензію для медичних закладів, – міністерство охорони здоров’я України.
- Необхідні документи: заява про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики; відомості про стан матеріально-технічної бази, персонал, його освітній та кваліфікаційний рівень; опис документів; копія паспорту керівника здобувача ліцензії.
- Строк дії ліцензії для кабінетів УЗД – безстроковий.
- Документи для отримання ліцензії подаються особисто через єдине інформаційне вікно або ж поштою (цінним листом з описом та повідомленням про отримання).
- Ліцензія починає свій строк дії з моменту внесення даних про заклад в ЄДРПОУ, а не з моменту її фактичного отримання на спеціальному паперовому бланку з печаткою.
- Про всі істотні зміни в роботі кабінету УЗД (наприклад, збільшення площі) необхідно повідомляти офіційним листом МОЗ.
Ліцензію на ведення господарської діяльності з медичної практики може отримати:
- Юридична особа, незалежно від форми власності.
- Фізична особа-підприємець (ФОП), що є за освітою медиком.
- ФОП, у якого немає медичної освіти. Ця норма нова, раніше її в Україні не було.
Окреме важливе питання – відповідність приміщення державним будівельним нормам (ДБН). Вони встановлюють таку мінімальну площу для кабінету ультразвукових досліджень:
- діагностичний кабінет – 18 м²;
- кабінка для перевдягання – 4 м².
Також треба пам’ятати про обов’язкове встановлення Куточка пацієнта, де буде знаходитися:
- Копія ліцензії.
- Інформація про режим роботи закладу.
- Дані про медичних працівників кабінету: повних імен, посад, кваліфікаційних категорій.
- Перелік послуг, що надаються, із зазначенням їх вартості.
Автор: Ольга Купріянова
© Медичний портал Здоров-Інфо
При використанні матеріалів статті активне гіперпосилання на zdorov-info.com.ua обов'язкове
Новые статьи:
- Які спостереження повинні проходити передчасно народжені діти?
- Які симптоми є передвісниками появи каменів в нирках?
- МОЗ: посилення антитютюнового законодавства в Україні
- МОЗ: основні пріоритети у профілактиці неінфекційних захворювань на 2025 рік
- Держлікслужба перевірить аптеки щодо укомплектованості фахівцями з фармацевтичною освітою
Также интересно посмотреть:
- Борьба с раком молочной железы: мужчины поддержали женщин
- Медики столицы провели успешную пересадку механического сердца
- В больницы Киева поступила партия новейших аппаратов ИВЛ
- Медицинский робот впервые прооперировал глаз священника
- Реанимационный автомобиль, единственный в своем экземпляре, презентовали в Киеве