НСЗУ: які особливості проєкту “Представник пацієнта”?

У заході також узяли участь Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко, Голова Комітету Верховної ради з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький, представники Світового банку, Руху ЧЕСНО та посольства Швейцарії в Україні.
Ініціатива “Представник пацієнта” орієнтована на покращення якості надання медичних послуг та створення у закладах охорони здоров’я середовища, орієнтованого на потреби громадян.
“На сьогодні ключовим для медичної реформи – є пацієнт з його власними потребами та інтересами. Це також фундамент для Програми медичних гарантій. Ми оперативно реагуємо на нові виклики, спричинені війною, та розширюємо перелік медичних послуг у межах ПМГ. Таким чином, у непростих умовах, медреформа є пацієнтоорієнтованою. Однак, попри це, у пацієнтів і досі немає повної інформації щодо безоплатної медичної допомоги, обстежень, ліків та роботи медзакладів. Саме тому, разом із партнерами ми анонсуємо запуск пілотної ініціативи для підвищення обізнаності людей у сфері охорони здоров’я – представників пацієнтів, – сказав Віктор Ляшко. – Така ініціатива створить у лікарнях сприятливе середовище, орієнтоване на потреби пацієнта. Також таке рішення здатне покращити доступ українців до якісної безоплатної медичної допомоги та знання про свої можливості й права”.
"Наш пріоритет – якісна медична послуга для пацієнта. Тому кожна копійка з бюджету, виділена на Програму медичних гарантій, має перетворитися у доступні й безоплатні медпослуги для українців та українок, – каже Наталія Гусак. – До речі, Єврокомісія минулого року визначила в "домашньому завданні" для України посилення зворотного зв’язку між пацієнтами й інституціями. Переконана, пілотний проєкт допоможе це реалізувати. Тому покладаю багато сподівань на представників пацієнтів. Принагідно нагадую: в НСЗУ є відділ по роботі зі скаргами, а також "гаряча лінія" 16-77. Бути на зв'язку, відповідати на актуальні питання, доносити правдиву інформацію – такі завдання ставимо перед собою".
"Держава робить багато для того, щоб медичні послуги були доступними для українців і українок. Але не завжди й не всюди люди знають, що їм гарантовано безоплатно, – сказав Михайло Радуцький. – І якщо пацієнт матиме можливість звернутися до помічника з цими питаннями та отримати вичерпні консультації, це не лише допоможе отримувати безоплатні медичні послуги, гарантовані державою, а й захищати свої пацієнтські права".
Представники пацієнта – це люди, які пройшли тренінгове навчання Національної служби здоров’я України, партнерів проєкту та Руху ЧЕСНО. Вони будуть залучені до роботи в медзакладах для роз'яснення пацієнтам загальних питань щодо надання послуг за Програмою медичних гарантій, сприяння у реагуванні на випадки порушення прав пацієнтів, фіксації відгуків тощо.
Ініціатива “Представник пацієнта” стартує у п’яти закладах:
- Національний інститут раку;
- Київська обласна клінічна лікарня;
- Київський міський пологовий будинок №6;
- Перше територіальне медичне об'єднання Львова;
- Львівський обласний клінічний перинатальний центр.
До представника пацієнта можуть звернутися пацієнт або його родичі, щоб дізнатися про Програму медичних гарантій та поділитися своїм досвідом перебування в медзакладі. Це має збільшити обізнаність людей про те, як отримати необхідні медичні послуги безоплатно. Однак представники пацієнта не консультуватимуть з медичних питань.
Новые статьи:
- Для медиків зміняться правила нарахування балів БПР: деталі
- Уряд виділить додаткові 8 млрд грн на закупівлю медпрепаратів: чи допоможе це покрити потребу у ліках?
- МОЗ розповіло про нерівномірне навантаження на сімейних лікарів по регіонах
- У МОЗ розповіли коли буде сформований національний каталог ліків
- За якими критеріями сімейні лікарі зможуть отримувати доплати?
Также интересно посмотреть:
- МОЗ: зміна порядку надання психіатричної допомоги в стаціонарах
- НСЗУ: чи всі із 33 медзакладів НАМН України готові до роботи в межах ПМГ?
- НСЗУ: як отримати безоплатні ліки при хворобі Паркінсона?
- Як відбувається лікування туберкульозу в стаціонарі та амбулаторно?
- Очільник МОЗ назвав причину перевірка ВЛК у Києві