Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Перетворення держустанов охорони здоров’я на державні некомерційні підприємства

Перетворення держустанов охорони здоров’я на державні некомерційні підприємстваНа засіданні 15 грудня ВРУ ухвалила в другому читанні законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи управління сферою охорони здоров’я та забезпечення медичного обслуговування населення» № 5873. 
 
Законопроєкт має розв'язати нагальні питання управління медичною галуззю в умовах медреформи та подальшого розвитку ЕСОЗ. 
 
Документ дасть можливість перетворити держустанови у державні некомерційні підприємства (ДНП). За аналогією до комунальних установ, які змінювали свою організаційно-правову форму і перетворювались на КНП. 
 
Відмітимо, що державне некомерційне підприємство — суб’єкт некомерційної господарської діяльності, спрямованої на досягнення соціальних та інших результатів, який утворюється у сфері охорони здоров’я, соціальній та/або гуманітарній сферах без мети одержання прибутку і діє на підставі статуту. Ухвалені зміни дозволять створити єдиний медичний простір у відповідних державних установах, а також забезпечити єдині пацієнтоорієнтовані й конкурентні засади фінансування усіх ЗОЗ. Трансформація держустанов у ДНП дасть змогу ефективно працювати в межах нової моделі фінансування.
 
Окрім того, законопроєкт передбачає зміни для врегулювання інших питань, зокрема: 
  • запровадити перехід системи виготовлення і забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації на міжнародні класифікації. Це сприятиме використанню офіційної термінології ВООЗ в Україні та синхронізує систему реабілітації з міжнародною;
  • перенести норми щодо ЕСОЗ із Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII до Основ законодавства про охорону здоров’я від 19.11.1992 № 2801-XII;
  • врегулювати роботу ЕСОЗ щодо реабілітації у сфері охорони здоров’я, донорства крові та її компонентів, контролю якості послуг та уникнення подвійного фінансування;
  • контролювати вірогідність внесення інформації до ЕСОЗ, на підставі якої медзаклади отримують фінансування від держави. 
Відмічається, що реалізація положень законопроєкту не потребує додаткових видатків із Держбюджету.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED