Чому Київська область не поспішає з впровадженням медичної реформи? Немає бажання чи розуміння?
Станом на 15 травня цього року у Київській області із необхідних 75 911 декларацій підписано лише 4,33%, тобто тільки трохи більше 3 000 пацієнтів Київської області обрали собі лікаря.
Відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» уже з 01 липня 2018 року запроваджується державне фінансування Національною службою здоров’я України надання послуг із первинної медичної допомоги комунальними закладами охорони здоров’я.
У зв’язку з тим, що нова модель фінансування, зокрема первинної медичної допомоги, передбачає фінансування медичних послуг, які надаються конкретному пацієнту, підписана декларація про вибір лікаря буде підставою для оплати послуг з медичного обслуговування за кожного пацієнта.
Згідно з нормами чинного законодавства, саме органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні вживати заходів щодо забезпечення закладів охорони здоров’я матеріально-технічною базою та кадровим потенціалом.
Тому зараз на основі інформації, отриманої від мерів міст Київської області, я вивчаю стан готовності закладів первинної ланки області до впровадження медичної реформи та причини, що призвели до такої ситуації із підписанням декларацій.
За результатами аналізу вже наявної інформації, усі заклади мають доступ до Інтернет зв’язку, проте не всі забезпечені необхідною кількістю комп’ютерної техніки, а в деяких із них, наприклад, у КЗ Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2» середній термін експлуатації такої техніки перевищує 10 років. На сьогодні 4 заклади взагалі не мають у своєму штаті операторів ЕОМ, у 4 - відсутні медичні інформаційні системи. У двох закладах ще триває процес отримання електронних цифрових підписів.
Така ситуація є неприпустимою, адже це кошти, які виділяються з державного бюджету на кожного пацієнта. То чому відмовлятися від такої можливості? Своєчасний вибір лікаря та підписання декларації дозволить пацієнтам заощадити кошти, які сьогодні вони сплачують із власної кишені, а лікарям - гарантуватиме дохід, якого вони зараз не мають.
Тому звертаюся до Департаменту охорони здоров’я Київської обласної державної адміністрації та Комісії з питань охорони здоров’я Київської облради з вимогою з’ясувати причини такої ситуації із підписанням декларацій та вжити необхідних заходів для своєчасного впровадження медичної реформи на первинній ланці.
Окремо звертаюся до мерів усіх міст Київської області з проханням створювати умови для реалізації медичної реформи у своїх містах!
І.В. Сисоєнко,народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я
Відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» уже з 01 липня 2018 року запроваджується державне фінансування Національною службою здоров’я України надання послуг із первинної медичної допомоги комунальними закладами охорони здоров’я.
У зв’язку з тим, що нова модель фінансування, зокрема первинної медичної допомоги, передбачає фінансування медичних послуг, які надаються конкретному пацієнту, підписана декларація про вибір лікаря буде підставою для оплати послуг з медичного обслуговування за кожного пацієнта.
Згідно з нормами чинного законодавства, саме органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні вживати заходів щодо забезпечення закладів охорони здоров’я матеріально-технічною базою та кадровим потенціалом.
Тому зараз на основі інформації, отриманої від мерів міст Київської області, я вивчаю стан готовності закладів первинної ланки області до впровадження медичної реформи та причини, що призвели до такої ситуації із підписанням декларацій.
За результатами аналізу вже наявної інформації, усі заклади мають доступ до Інтернет зв’язку, проте не всі забезпечені необхідною кількістю комп’ютерної техніки, а в деяких із них, наприклад, у КЗ Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2» середній термін експлуатації такої техніки перевищує 10 років. На сьогодні 4 заклади взагалі не мають у своєму штаті операторів ЕОМ, у 4 - відсутні медичні інформаційні системи. У двох закладах ще триває процес отримання електронних цифрових підписів.
Така ситуація є неприпустимою, адже це кошти, які виділяються з державного бюджету на кожного пацієнта. То чому відмовлятися від такої можливості? Своєчасний вибір лікаря та підписання декларації дозволить пацієнтам заощадити кошти, які сьогодні вони сплачують із власної кишені, а лікарям - гарантуватиме дохід, якого вони зараз не мають.
Тому звертаюся до Департаменту охорони здоров’я Київської обласної державної адміністрації та Комісії з питань охорони здоров’я Київської облради з вимогою з’ясувати причини такої ситуації із підписанням декларацій та вжити необхідних заходів для своєчасного впровадження медичної реформи на первинній ланці.
Окремо звертаюся до мерів усіх міст Київської області з проханням створювати умови для реалізації медичної реформи у своїх містах!
І.В. Сисоєнко,народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я
Новые статьи:
- Які медичні послуги для українців стануть платними з 2025 року?
- Чи відновлюватимуть атестацію медпрацівників? Пояснення МОЗ
- У психіатричних лікарнях відбувається порушення вимог безбар’єрності: деталі
- Основні цифрові трансформації у медицині за 2024 рік
- Погодження урядом закупівлі нових ліків за договорами керованого доступу