Щоб врятувати «екстренку», слід якнайшвидше сформувати державну програму та збільшити медикам зарплату

«Перед нами постав серйозний виклик – необхідність врятувати службу ЕМД. Я вважаю, що не лише в Києві мають формуватися законодавчі та урядові ініціативи, які потім стають обов’язковими для всієї України. Разом ми повинні розробити державну програму задля того, аби робота служби ЕМД справді була ефективною та відповідала європейським стандартам, - підкреслила пані Ірина. – Працівники служби ЕМД повинні отримувати конкурентні заробітні плати. Так і лише так вдасться зупинити відтік кадрів».
На думку нардепа, паралельно з підвищенням оплати праці персоналу має відбуватися кілька процесів: покращення матеріально-технічної бази, зокрема закупівля авто, обладнання; відкриття єдиних оперативних диспетчерських служб у всіх областях держави та прийняття державного стандарту для їх об’єднання у всеукраїнську мережу; створення й обладнання відділень ЕМД.

Наприклад, щодо забезпечення автомобілями учасники озвучили наступні пропозиції: усі вони повинні мати підтвердження проходження crash-test, половина мають бути повнопривідними, залежно від особливостей регіону бажана кількість автомобілів типу С варіювала від 10 до 30%, типу В – 70-90%. Резерв повинен складати 25%. Термін використання авто не повинен перевищувати 5-6 років або показник максимального пробігу. Запропоновано обладнання відділити від автомобіля, оснастити бригади раціями й відеореєстраторами (включаючи налобні), тривожними кнопками. Також оцінювалися можливості створення потужних симуляційних навчальних центрів, підвищення тарифних розрядів для служби ЕМД і виплати надбавок за безперервний стаж, зміни кваліфікаційних вимог, підготовки парамедиків і екстрених медичних техніків, придбання гелікоптерів для гірських районів (шляхом державно-приватного партнерства), ін.
Особливу увагу присутніх привернув пілотний проект створення відділення Emergency room з кабінетом телемедицини на базі Окнянської районної лікарні, презентований Максимом Степановим, головою Одеської обласної державної адміністрації. Заплановано формування вертикально інтегрованої системи, до складу якої увійдуть Центр екстреної медичної допомоги ти медицини катастроф з Єдиною оперативною диспетчерською службою м. Одеси (ЄОДС) та Центром телемедичних консультацій, а також ще 25 сучасних відділень екстреної (невідкладної) допомоги. Їх планують відкрити на базі центральних районних лікарень Одеської області.

З перевагами запропонованої моделі учасники наради змогли ознайомитися під час візиту до ЄОДС з Центром телемедицини, де фахівці аналізують кардіограми й рентгенограми, отримані лікарем невідкладних станів відділення Emergency room, й за лічені хвилини передають свої висновки в онлайн-режимі. Найближчим часом до консультацій планують долучити фахівця з ультразвукової діагностики.
Підбиваючи підсумки, Ірина Сисоєнко анонсувала продовження спільної роботи: «Зробити реанімацію «екстренці» можна за допомогою внесення змін до державного бюджету, належного фінансування й ефективного використання кожної копійки. Усі розглянуті теми – оплата праці, матеріально-технічне забезпечення, формування державного стандарту єдиних оперативних диспетчерських, освіта – є надзвичайно важливими. Кожній буде присвячена окрема зустріч».
Прес-служба Ірини Сисоєнко
Новые статьи:
- МОЗ: розроблення плану підвищення якості кардіохірургічної допомоги в Україні
- Захист патентних прав для фармкомпаній буде відбуватися за новими правилами
- Безпека та здоров’я працівників на робочому місці: Уряд розгляне відповідний законопроєкт
- Зростання ролі приватних медичних закладів у реалізації Програми медичних гарантій – НСЗУ
- НСЗУ: відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтів
Также интересно посмотреть:
- Сучасне обладнання для лікування раку тепер є в Чернігові
- Что ждет медицинских сестер: МОЗ о новой модели медсестринства
- Відбулась чергова благодійна поставка медичного обладнання в прифронтову зону
- Тростянецька територіальна громада: акцент на охорону здоров’я
- У Києві відбудуться масштабні урочистості з нагоди відзначення міжнародного Дня Матері