Особливості соціалізації аутистів: як їм навчитися жити у суспільстві?

Особливе спілкування зі світом
Головним симптомом аутизму є надмірне зануренння людини у себе та свій внутрішній світ. За статистикою, у середньому 1 дитина зі 150 народжується аутистом. Такі діти є дуже вразливі, незахищені до умов навколишнього світу, вони замкнені у собі, тривожні. Найбільш важкими для засвоєння для аутистів є соціальні навички, а саме спілкування.Аутистам дуже важко даються на перший погляд звичайні речі: вираження своїх емоцій, спілкування з однолітками та дорослими людьми, робота з новою інформацією. Зате справи, які вони вже знають, як робити, аутисти звикли виконувати майже досконало, повторюючи багато разів підряд одну і ту ж дію. Такі люди є чутливими до сенсорних подразників: до шуму, освітлення тощо. Проте аутисти дуже гарно фокусуються на деталях, тому можуть успішно виконувати певну монотонну роботу.
Соціалізація дітей-аутистів
Соціалізація – це вміння жити у суспільстві відповідно до його законів та традицій. Процес взаємодії аутистів із оточуючим світом порушений: вони часто ігнорують його існування, сприймаючи вторгнення до своєї зони комфорту як неприємність чи навіть трагедію. Для входження аутистів до суспільства не потрібні ліки, їм потрібна психологічна допомога та розуміння їхньої інакшості.Навчати аутистів найкраще у дитячому віці, щоб мати змогу навчити їх самостійності, певним правилам поведінки, нормам суспільного життя. Отже, до головних правил соціалізації дітей-аутистів належать:
- Встановлення індивідуального контакту. Слід за будь-якої можливості намагатися йти за інтересами та побажаннями таких дітей, розуміти їх, контактувати з ними.
- Будь-яке досягнення дитини слід заохочувати, щиро хвалити.
- Навчання треба проводити без поспіху, крок за кроком, за принципом від простого до складного. Не можна давати дитині великі об’єми інформації.
- Дитині треба багато підказувати, особливо на початковому етапі навчання.
- Мова дорослої людини повинна бути чіткою, речення – простими та ясними для розуміння, без вступних слів, повторів тощо.
- Процес навчання треба організувати таким чином, щоб дитина не відволікалася на сторонній шум, інші предмети тощо.
Реалізація аутистів у дорослому житті
Якщо їм забезпечити відповідне середовище, аутисти здатні успішно навчатися та працювати, проте дане середовище повинне бути впорядкованим та передбачуваним. Аутисти можуть успішно працювати у сферах, де необхідно:- Візуалізувати інформацію, надавати її просто, послідовно, невеликими блоками.
- Використовувати передбачувану та незмінну технологію в роботі.
Автор: Ольга Купріянова
© Медичний портал Здоров-Інфо
При використанні матеріалів статті активне гіперпосилання на zdorov-info.com.ua обов'язкове
Новые статьи:
Также интересно посмотреть:
- Це повинні знати всі: перші ознаки інсульту
- Рассеянный склероз - болезнь молодых: о чем не знает большинство из нас
- Кому грозит анорексия: жертвы диет и психологических проблем
- От слабоумия до паралича – врачи назвали последствия злоупотребления алкоголем
- Эпилепсия: мифы о болезни и помощь человеку во время припадка