Чи може лікар телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження з ЕСОЗ?

Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря.
Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:
- якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар телефоном уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Відмічається, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.
Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?
Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).
Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.
Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).
Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.
Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.
У яких випадках пацієнт отримує СМС?
- при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
- при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
- при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
- при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
- при отриманні е-направлення;
- при формуванні е-рецепта;
- при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).
Національна служба здоров'я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження.
Новые статьи:
- Цінова доступність ліків: Держпродспоживслужба звітує про результати перевірок та посилює контроль
- Україна та Данія поглиблюють співпрацю в медичній сфері: затверджено план дій на 2026–2028 роки
- Віктор Ляшко: «Україна будує найсильнішу систему реабілітації в Європі»
- МОЗ посилило контроль за налбуфіном: препарат відпускатимуть лише за електронним рецептом
- Люди з інвалідністю: кого з квітня 2025 року очікує повторний огляд?
Также интересно посмотреть:
- ВООЗ представила нову вікову класифікацію
- Центри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф отримали від ПРООН 16 спеціалізованих автомобілів швидкої
- З квітня в Україні оновили правила оплати лікарняних?
- Облаштування просторів психологічного розвантаження в українських амбулаторіях
- В Україну доставили 130 тисяч доз вакцини проти дифтерії та правця для вакцинації дітей від ЮНІСЕФ