Відкриття українки в області ДНК людини може допомогти побороти рак

Відкриття українки в області ДНК людини може допомогти побороти ракОльга Броварець, наймолодший в Україні 28-річний доктор наук, старший науковий співробітник Інституту молекулярної біології та генетики в Києві, зробила сенсаційне відкриття, яке може врятувати людство від раку.

Дослідження молодого науковця націлені на виявлення мутацій в ДНК, які призводять до страшних хвороб, наприклад, до раку. Вивчається механізм утворення точкових мутацій, вбудовування до ДНК людини неправильних хромосомних пар, виявляється, яка їхня природа.

В організмі кожної людини є 23 пари хромосом, в кожній хромосомі міститься молекула ДНК. Саме вона несе генетичну інформацію, а нагадує своїм виглядом звичайну спіраль. Якщо цю спіраль розкрутити, стає видно, що всі нормальні пари ДНК мають чітку геометричну структуру, а ось хромосоми з мутаціями – ні. Наука досі не могла знайти відповідь на ключове питання: яким чином мутаціям вдається вбудовуватися до спіралі з нормальними хромосомами, викликаючи патології та хвороби.

Ольга Броварець визначила закономірність, за якою хромосоми «із браком» вбудовуються до структури людської ДНК. Вона стверджує, що мутації весь час відбуваються всередині ДНК, завдяки чому люди мають природні зміни в процесі еволюції, пристосовуються до нових умов існування. Проте мутації також часто викликають онкологічні та інші смертельні хвороби. Це природний мутагенез молекули ДНК, в якій міститься інформація про життя. Розуміння того, яким чином він проходить, дозволить захищати себе від хвороб.

Українська вчена здійснила відкриття світового рівня, за яке можливі найвищі винагороди та визнання. А головне, це реальний крок до боротьби з важкими хворобами, які спіткають людство через мутації в ДНК. Всі результати розрахунків Ольги вже підтвердили її американські колеги як цілком достовірні.

Найкращий метод боротьби з будь-якою хворобою – вчасна профілактика. Це ж стосується і мутацій на генному рівні. Ольга Броварець зробила перший крок до розуміння природи цих мутацій. Сподіваємося, в недалекому майбутньому наука зможе розробити шляхи впливу на процес формування «бракованих» хромосом, керувати ним та направляти в потрібне русло.

Автор: Ольга Купріянова