Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

НСЗУ: відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтів

НСЗУ: відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтівМетод автентифікації пацієнтів в ЕСОЗ – це не лише технічна інформація. Це надзвичайно важливі дані для гарантування безпеки персональних і медичних даних та фундамент для запуску особистого кабінету пацієнта. Саме особистий кабінет пацієнта надасть кожному українцю можливість зручно й безпечно отримувати інформацію про власне лікування.
 
Минулого тижня в ЕСОЗ відбулася автоматизована перевірка методів автентифікації пацієнтів з подальшою їх деактивацією в разі неуспішної перевірки. Такі заходи є частиною масштабної підготовки до запуску особистого кабінету пацієнта та спрямовані на посилення безпеки.
 
Насамперед було деактивовано методи автентифікації, що не відповідали вимогам наказу МОЗ від 30.11.2020 № 2755. Під час перевірки враховувалися такі правила:
- для недієздатних пацієнтів допустимий лише метод автентифікації «через законного представника» (один або декілька);
- дієздатні пацієнти можуть мати лише один метод автентифікації: «за номером телефону» або «за документом».
 
Приклад:
Якщо у записі семирічної дитини був встановлений метод автентифікації «за номером телефону», його було автоматично деактивовано, оскільки це не відповідає правилам.
 
Методи автентифікації, які відповідають чинним вимогам, залишилися без змін.
 
Такі дії спрямовані на:
- підвищення рівня безпеки даних пацієнтів;
- забезпечення відповідності порядку ведення Реєстру пацієнтів та іншим нормативно-правовим актам;
- підготовку до запуску особистого кабінету пацієнта.
 
У майбутньому це дозволить пацієнту самостійно отримувати інформацію про своє лікування через особистий кабінет, контролювати дані та взаємодіяти з медичною системою онлайн.
 
Відзначається, що якщо метод автентифікації пацієнта не відповідав вимогам, його було автоматично деактивовано. Важливо зазначити: це не є помилкою системи, а  заплановане оновлення, спрямоване на приведення даних у відповідність до встановлених правил.
 
Що робити медичному працівнику, якщо у пацієнта немає активного методу автентифікації?
- Для дієздатних пацієнтів: під час наступного прийому пацієнта  додайте новий метод автентифікації з типом, який обере пацієнт (номер телефону або документ).
- Для недієздатних пацієнтів: під час наступного візиту потрібно зареєструвати звʼязок між пацієнтом і його законним представником. Метод автентифікації через такого представника створиться автоматично.
 
В обох випадках звертатися до НСЗУ задля скидання методу автентифікації НЕМАЄ потреби.
 
Актуальний метод автентифікації пацієнта — це не лише технічна умова, а також:
- канал для інформування пацієнта;
- основний інструмент управління доступом до особистих медичних даних.
 
Увага: тимчасові збої
 
Під час перевірки в деяких медичних системах тимчасово не працювало підтягування номерів телефонів при створенні рецептів чи направлень. Зараз функціонал поступово відновлюється й здебільшого вже працює стабільно.
 
Важливо! Усі надані послуги будуть оплачені згідно з умовами договору з НСЗУ.
 
Перед запуском  автоматичної  перевірки НСЗУ провела для медичних працівників навчальний вебінар для роз’яснення цих змін.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED