Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

За яких підстав працівники екстреної медичної допомоги приїжджають на виклик?

За яких підстав працівники екстреної медичної допомоги приїжджають на виклик?Екстрена медична допомога входить до Програми медичних гарантій у 2024 році та є безоплатною. Вона надається усім, хто справді її потребує та перебуває у невідкладному стані. 
 
Без перерви на вихідні, у будь-яку мить дня чи ночі працівники екстреної медичної допомоги готові прийняти виклик та вирушати до людини у невідкладному стані. 
 
НСЗУ відмічає, що в Україні чітко визначено перелік підстав, за яких бригада екстреної медичної допомоги виїжджає на виклик. Цей перелік затверджено МОЗ №583 від 26.03.2021. Так, до основних підстав виїзду бригади ЕМД належать: раптова втрата свідомості, судоми, раптове порушення дихання, раптовий біль у грудній клітці, гостра кровотеча, травми, інсульт, інфаркт, отруєння, алергічні реакції, підозра на інфекційне захворювання та інші стани, що загрожують життю та здоров'ю людини. Звичайно, це лише основні підстави, а перелік всіх підстав є значно ширшим.
 
Прийом повідомлень про невідкладний стан людини в Україні відбувається за єдиним телефонним номером 103. 
 
Якщо під час спілкування диспетчер виявить підстави для виїзду бригади екстреної допомоги, то скерує медиків до пацієнта. Якщо ж таких підстав немає, пацієнт отримає консультацію телефоном. Також пацієнта можуть скерувати до сімейного лікаря, якщо його стан не є невідкладним, але потребує огляду чи обстеження у лікаря. Ще раз. Бригади екстреної допомоги не здійснюють огляд пацієнтів, які не перебувають у невідкладному стані, але можуть потребувати консультації та огляду сімейного лікаря.
 
В межах пакета безоплатним для пацієнта є наступні медичні послуги:
  •  цілодобовий прийом звернень громадян щодо надання екстреної медичної допомоги за номером 103;
  •  оцінка стану здоров’я пацієнтів (дорослого або дитини), встановлення попереднього діагнозу, визначення потреби в госпіталізації;
  •  власне надання екстреної медичної допомоги;
  •  транспортування та медичний супровід пацієнтів, які потребують госпіталізації з місця події до закладів охорони здоров’я (пацієнт має право на відмову від госпіталізації за умови підписання відповідного документа); 
  •  транспортування пацієнтів, які потребують ургентного стаціонарного лікування та медичного супроводу бригадою екстреної медичної допомоги, між закладами відповідно до затвердженого клінічного маршруту.
Програма медичних гарантій покриває надання екстреної медичної допомоги на місці події  — на вулиці,  у громадських місцях,  на виробництві,  в різноманітних установах. А також при особистому зверненні пацієнта, який перебуває у загрозливому для життя стані, безпосередньо до підрозділу ЕМД. 
 
Право відмовити диспетчер екстреної медичної допомоги у виклику бригади ЕМД до пацієнта у невідкладному стані без декларації не має.
 
Також як і для виклику ЕМД не потрібно електронне направлення. 
 
Бригада ЕМД не виїжджає на виклик до пацієнтів, які:
  •  не перебувають у невідкладному стані або стан яких не вимагає надання екстреної медичної допомоги;
  •  не надали достовірну інформацію про свій стан або місцеперебування;
  •  потребують виконання планових призначень лікаря (наприклад, потребують ін’єкції, перев’язки тощо); 
  •  потребують видачі листків непрацездатності, виписування рецептів і заповнення довідок про стан здоров’я.
Щодо правильності виклику екстреної медичної допомоги, то головне правило — надавати достовірну інформацію диспетчеру, який відповість на дзвінок за номером 103. Не можна приховувати ані симптоми, ані іншу важливу інформацію. Щодо алгоритму виклику за номером 103, то він такий.
 
Назвіть прізвище, стать, вік людини, яка потребує невідкладної медичної  допомоги. Якщо це незнайома людина, необхідно вказати стать і орієнтовний вік. Також повідомте, хто і з якого номера телефону викликає бригаду ЕМД. 

Максимально точно опишіть скарги та стан людини. Якщо знаєте напевне, то вкажіть причину виникнення невідкладного стану.
  • Відповідайте на всі уточнювальні питання диспетчера. Усі питання диспетчера є важливими. 
  • Називайте точну адресу виклику: район, населений пункт, вулицю, номер будинку,  квартири,  поверх, код домофона і номер під'їзду. Якщо  місцеперебування  вулиці  або  будинку  невідомі,  необхідно уточнити  шляхи  під'їзду  до  адреси  або  місця  випадку та його загальновідомі орієнтири.
  •  За можливості забезпечте бригаді ЕМД  безперешкодний  доступ  до пацієнта. Якщо є можливість, зустріньте швидку на вулиці, щоб лікарі не витрачали час на пошук квартири. 
  •  Якщо це виклик, де є будь-яких тварини, які можуть ускладнити надання   медичної   допомоги   пацієнту, то їх треба закрити в окремій кімнаті чи вольєрі.
  •  При можливості треба підготувати документи пацієнта, паспорт та медичну документацію. У разі потреби у госпіталізації це буде необхідно передати медикам лікарні. За умов невідкладного стану значення має кожна хвилина.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED