НСЗУ: як медичні заклади в Україні змінюються на краще?
Медична система в Україні стає пацієнт орієнтовною. Це означає, що заклади охорони здоров'я, які успішно працюють за нових умов, надають медичну допомогу, орієнтуючись в першу чергу на бажання та потреби пацієнтів. Зокрема у питаннях, лікування, реабілітації та одужання.
За нової системи фінансування всі медичні заклади, що мають договір з Національною службою здоров’я, почали отримувати кошти за надані послуги пацієнтові. Відтепер пацієнт може обрати лікаря та заклад, де отримати медичні послуги без прив'язки до місця реєстрації.
Саме вільний вибір пацієнта стимулює медзаклади розвиватися. Чим більше пацієнтів звернеться до медзакладу за якісною послугою, ти більше коштів заклад отримає від НСЗУ, що закуповує ці послуги у закладі згідно з договором.
“Щоб привабити до себе пацієнтів медзаклади підвищують рівень сервісу. Все частіше можна зустріти заклади, де записатися до лікаря можна онлайн чи через телефон. Зникають довгі черги під кабінетами. З’являється зрозуміла навігація, зручне пересування всередині закладу, достатня кількість місць для очікування, комфортні вбиральні, можливість випити води та багато іншого.
Трансформація системи охорони здоров’я спонукає лікарні ставати саме такими, оскільки тепер пацієнт має можливість обрати. У кожному із закладів, що мають договір з НСЗУ, пацієнтові гарантовані безоплатні медичні послуги за Програмою медичних гарантій, а також ліки з Нацпереліку. Тому конкурентною перевагою для пацієнтів є сервіс та дотримання правил надання послуг”,- говорить заступниця голови НСЗУ Тетяна Бойко.
У квітні 2020 року стартувала реформа спеціалізованої медичної допомоги. Спеціалізовані медзаклади по всій країні підписали договори з НСЗУ та почали надавати послуги за Програмою медичних гарантій. Вже за ці півтора року відбулися зміни в інтересах пацієнта.
Так до прикладу були надані історії успіху окремих лікарень.
У Стрийській центральній районній лікарні проаналізували потребу мешканців регіону в медичних послугах і почали розвивати напрям лікування інсультів та інфарктів. З пацієнтами із цими захворюваннями працює мультидисциплінарна команда, яка після стабілізації стану пацієнта працює над його реабілітацією. У лікарні, як стверджує керівництво медзакладу, не існує “благодійних внесків”.
Тернопільська міська дитяча лікарня має повну вертикаль медичної допомоги для дітей: від первинної до високоспеціалізованої допомоги, зокрема реабілітаційних послуг. На реабілітацію сюди приїздять пацієнти з 10 областей. Лікарня надає багато послуг, тож отримує достатньо фінансування і на лікування пацієнтів, і на підвищення зарплат медичним працівникам.
Це лише декілька прикладів позитивних змін, що відбуваються у лікарнях після впровадження другого етапу медичної реформи.
Новые статьи:
- ВРУ: підтримання законопроєкту про систему охорони психічного здоровʼя
- МОЗ: коли проходити повторний огляд людям з інвалідністю?
- МОЗ: розширення медичних послуг для ветеранів
- МОЗ: посилення вимог до медзакладів, які проводять психіатричні огляди
- МОЗ: посилення вимог до медзакладів, які проводять психіатричні огляди
Также интересно посмотреть:
- Нещеплені проти COVID-19 держслужбовці та соцпрацівники відстороняться від роботи: деталі
- Україна придбає експериментальні COVID-ліки: коментарі очільника МОЗ
- Де отримати безоплатну психологічну допомогу українцям, які перехворіли на COVID-19?
- Законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення надання медичної допомоги»: деталі
- Для щеплення медичних працівників проти грипу було отримано нові дози вакцини: деталі