Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

"Липові" приймання у лікарів та підписання декларацій після смерті: деталі

"Липові" приймання у лікарів та підписання декларацій після смерті: деталіДніпрянка у своєму електронному кабінеті пацієнта побачила, що її 9-річний син побував на прийманні в психіатра, а ще з тиждень ходив до лікаря в тубдиспансер. І це в той час, коли дитина сиділа на уроках. А родичі 175 померлих людей, навіть, і не підозрювали, що покійні, вже після смерті, підписали декларації з сімейними лікарями.

Пост в соцмережі про фейкові візити до лікарів викликав безліч схожих випадків.
 
Тим часом у диспансері, де буцім-то на прийманні в психіатра побувала дитина, розводять руками. Лікарка, яка "намалювала" прийом, запевняють, дуже  добросовісна, але вже звільнилася. І просто так в електронну систему, переконані,  вона б нічого зайвого не записала.
 
"Жоден лікар-психіатр не може "намалювати" дані пацієнта", - підтвердила вона телефоном.
 
Медична директорка центру з надання психіатричної допомоги Наталя Вишневська зазначає, що на обліку цієї дитини не було, а зробити запис можливо, лишень, якщо звертався хтось із родичів. Бо інших доступів до персональних даних ні у кого немає.
 
"Коли пацієнт приходить на консультацію, його шукають в електронній базі за прізвищем та датою народження", - пояснюють у компанії-розробниці, як лікар створює електронний запис.
 
Приміром, "Іванов Іван" - лікар бачить чотири картки. В ідеалі - лікар мав би перевірити, який пацієнт його  - за номером телефону чи ідентифікаційним кодом. Але, визнають, коли в коридорі черга, то медики можуть поспішити й помилитися  - та вписати консультацію однофамільцю. Видалити помилкову інформацію лікар не може. Система дозволяє лишень зазначити, що прийом був помилковий.
 
"Помилково проведене приймання  - дві причини на вибір: невірно ідентифікований пацієнт, механічна помилка", - пояснюють у компанії.
 
За помилкове приймання лікар має давати пояснення - кажуть у Національній службі здоров'я. Бо ж кількість відвідин впливає на те, яке фінансування отримає заклад.  Коли ж пацієнт побачив, що йому приписали послугу якої не було, рекомендують звертатися до керівників медзакладу, які вже розбиратимуться із лікарем, який вписав невірну інформацію. А ще обіцяють, що до кінця листопада в медзакладах з'являться спеціальні люди, які контролюватимуть електронну систему. 
 
"Ми працюємо над тим, щоб запровадити спеціальну роль в електронній системі охорони здоров'я, яка буде називатися медичний адміністратор. Це уповноважена особа закладу охорони здоров'я, яка має право здійснювати обробку медичних даних і позначати їх помилковими у закладі", - резюмував директор департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я Дмитро Черниш.
 
Роботи з електронною системою, кажуть у Національній службі здоров'я,  чимало. Бо з'являються не лишень "липові" прийоми, а й фейкові декларації. Ось виявили, що в одеській клініці уклали декларації зі 175 людьми, що вмерли.
Щодо фейкових візитів до лікарів, померлих українців, то встановилося що після їх смерті були підписані декларації із сімейним лікарем.
Коли ж служба здоров'я навідалася до клініки з перевіркою, то декларацій із покійними на місці не було. Начеб-то возили на якусь перевірку і їх зненацька вкрали.
 
"У мене була коробка з документами у машині. Я мав ділові зустрічі. Коли повернувся - коробки нема. Машина відкрита", - пояснює ситуацію директор клініки й запевняє, що про декларації з "мертвими душами" він уперше чує.
 
Тим часом Національна служба здоров'я зробила перерахунок і зобов'язала повернути назад гроші,  сплачені за обслуговування "мертвих душ". Паралельно звернулися й до правоохоронних органів. У службі здоров'я також кажуть, до поліції можуть  звертатися й ті, хто побачив свої фейкові візити до лікарів, бо підробка  даних - це кримінальна відповідальність.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED