Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Що важливо знати лікарю та пацієнту про свої права

Що важливо знати лікарю та пацієнту про свої права10 грудня,весь світ відзначає День прав людини.  Саме в цей день, 1948 року, Генеральна Асамблея ООН прийняла Загальну декларацію прав людини.  Це фундаментальний документ, в якому проголошені невідчужні права кожної людини, незалежно від раси, статі, мови, релігії, національності, політичних чи інших переконань.
 
У статті 25 Декларації зазначається, що кожна людина має право на медичний догляд.  Концепція "здоров'я для всіх" стала ключовим принципом роботи ВООЗ, а також всіх міжнародних та національних інститутів охорони здоров'я.

У центрі системи Охорони здоров'я знаходиться пацієнт.  Він повинен мати доступ до якісної та ефективної медичної допомоги, право самостійно вибирати лікаря та заклад охорони здоров'я.  Саме реалізація цих базових прав пацієнтів і є кінцевою метою реформи охорони здоров'я
 
Права пацієнта, відповідно до законодавства України:
  • право на доступність в галузі охорони здоров'я;
  • право на згоду на медичне втручання та право на відмову від медичного втручання;
  • право на свободу вибору в галузі охорони здоров'я:
  • право на медичну таємницю;
  • право на якісну медичну допомогу;
  • право на безпечну медичну допомогу;
  • право на попередження по можливості страждань та болю;
  • право на індивідуальний підхід до лікування;
  • право на оскарження неправомірних рішень та дій працівників, закладів та органів охорони здоров'я; 
  • право на відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю;
  • право людини на життя й на повагу гідності при наданні медичної допомоги;
  • на захист від будь-яких незаконних форм дискримінації, пов'язаних зі станом здоров'я;
  • право на медичні профілактичні заходи.
 Права лікарів, згідно із законодавством України:
  • право на належні умови професійної діяльності;
  • право на заняття медичною і фармацевтичною діяльністю відповідно до спеціальності та кваліфікації;
  • право здійснювати медичне втручання у виняткових випадках без згоди пацієнта і / або його законних представників;
  • право на відмову від подальшого ведення пацієнта;
  • право на підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • право на вільний вибір апробованих форм, методів і засобів діяльності, впровадження у встановленому порядку сучасних досягнень медичної та фармацевтичної науки і практики;
  • право на соціальний захист;
  • право на судовий захист.
 Що робити, якщо ваші права порушили:
  1. Зверніться з письмовою заявою до головного лікаря медичного закладу;
  2. Зверніться до департаменту охорони здоров'я у вашій області;
  3. Зверніться на гарячу лінію місцевих органів влади;
  4. Зверніться на урядову лінію за номером 1545.
 Не бійтеся відстоювати свої права та їх реалізовувати, це одна з важливих рис сучасної людини, як пацієнта, так і медичного працівника.

Автор: Наталія Холявицька.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED