Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

НСЗУ: які особливості проєкту “Представник пацієнта”?

НСЗУ: які особливості проєкту “Представник пацієнта”? Ініціатива “Представник пацієнта” спрямована на те, щоб українці мали доступ до медичних послуг, гарантованих державою. Про це зазначила Голова Національної служби здоров’я України Наталія Гусак під час презентації пілотного проєкту “Представник пацієнта”.
 
У заході також узяли участь Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко, Голова Комітету Верховної ради з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький, представники Світового банку, Руху ЧЕСНО та посольства Швейцарії в Україні.
 
Ініціатива “Представник пацієнта” орієнтована на покращення якості надання медичних послуг та створення у закладах охорони здоров’я середовища, орієнтованого на потреби громадян.
 
“На сьогодні ключовим для медичної реформи – є пацієнт з його власними потребами та інтересами. Це також фундамент для Програми медичних гарантій. Ми оперативно реагуємо на нові виклики, спричинені війною, та розширюємо перелік медичних послуг у межах ПМГ. Таким чином, у непростих умовах, медреформа є пацієнтоорієнтованою. Однак, попри це, у пацієнтів і досі немає повної інформації щодо безоплатної медичної допомоги, обстежень, ліків та роботи медзакладів. Саме тому, разом із партнерами ми анонсуємо запуск пілотної ініціативи для підвищення обізнаності людей у сфері охорони здоров’я – представників пацієнтів, – сказав Віктор Ляшко. – Така ініціатива створить у лікарнях сприятливе середовище, орієнтоване на потреби пацієнта. Також таке рішення здатне покращити доступ українців до якісної безоплатної медичної допомоги та знання про свої можливості й права”.
 
"Наш пріоритет – якісна медична послуга для пацієнта. Тому кожна копійка з бюджету, виділена на Програму медичних гарантій, має перетворитися у доступні й безоплатні медпослуги для українців та українок, – каже Наталія Гусак. – До речі, Єврокомісія минулого року визначила в "домашньому завданні" для України посилення зворотного зв’язку між пацієнтами й інституціями. Переконана, пілотний проєкт допоможе це реалізувати. Тому покладаю багато сподівань на представників пацієнтів. Принагідно нагадую: в НСЗУ є відділ по роботі зі скаргами, а також "гаряча лінія" 16-77. Бути на зв'язку, відповідати на актуальні питання, доносити правдиву інформацію – такі завдання ставимо перед собою".
 
"Держава робить багато для того, щоб медичні послуги були доступними для українців і українок. Але не завжди й не всюди люди знають, що їм гарантовано безоплатно, – сказав Михайло Радуцький. – І якщо пацієнт матиме можливість звернутися до помічника з цими питаннями та отримати вичерпні консультації, це не лише допоможе отримувати безоплатні медичні послуги, гарантовані державою, а й захищати свої пацієнтські права".
 
Представники пацієнта – це люди, які пройшли тренінгове навчання Національної служби здоров’я України, партнерів проєкту та Руху ЧЕСНО. Вони будуть залучені до роботи в медзакладах для роз'яснення пацієнтам загальних питань щодо надання послуг за Програмою медичних гарантій, сприяння у реагуванні на випадки порушення прав пацієнтів, фіксації відгуків тощо.
Ініціатива “Представник пацієнта” стартує у п’яти закладах:
- Національний інститут раку;
- Київська обласна клінічна лікарня;
- Київський міський пологовий будинок №6;
- Перше територіальне медичне об'єднання Львова;
- Львівський обласний клінічний перинатальний центр.
 
До представника пацієнта можуть звернутися пацієнт або його родичі, щоб дізнатися про Програму медичних гарантій та поділитися своїм досвідом перебування в медзакладі. Це має збільшити обізнаність людей про те, як отримати необхідні медичні послуги безоплатно. Однак представники пацієнта не консультуватимуть з медичних питань.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED