Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Українських викладачів медуніверситетів навчають цифровим технологіям у межах проєкту Erasmus+

Українських викладачів медуніверситетів навчають цифровим технологіям у межах проєкту Erasmus+Медична освіта в Україні поступово змінюється відповідно до сучасних стандартів та потреб. Одним із ключових напрямів цього процесу є розвиток цифрових компетенцій викладачів медичних університетів. Прикладом такої трансформації став міжнародний проєкт Erasmus+ KA2 UkraineDigiTrans (Digital Transformation for Medical Education in Ukraine).

Мета ініціативи – допомогти українським викладачам оволодіти сучасними цифровими інструментами, симуляційними методиками та інноваційними підходами до викладання. Це робить навчальний процес більш інтерактивним, гнучким і доступним для студентів.
 
“Цифрова трансформація медичної освіти — це передусім про людей, які вміють користуватися інноваціями. Важливо, щоб кожен студент медуніверситету в Україні мав доступ до якісного та сучасного навчання”, — наголосила заступниця міністра охорони здоров’я з цифрового розвитку Марія Карчевич.

Протягом 2024–2025 років українські педагоги брали участь у міжнародних тренінгах: п’ятиденному курсі Train-the-Trainers у Фінляндії та програмі Sustainable Medical Education Methods and Tools у Греції. Вони опанували цифрову педагогіку, роботу з інтерактивними платформами (MIRO, Mentimeter, Padlet), створювали власні навчальні програми, а також вивчали методики підтримки психоемоційного здоров’я викладачів і студентів.

Окрему увагу приділили впровадженню штучного інтелекту та технологій розширеної реальності. Йдеться про моделювання віртуальних пацієнтів і клінічні симуляції, які дозволяють студентам відпрацьовувати діагностику, лікування та взаємодію з пацієнтом у безпечному середовищі.

На середину 2025 року у програмі взяли участь десятки викладачів з різних українських університетів. Крім міжнародних тренінгів, в Україні стартували курси «Професійна майстерність викладача: цифрова педагогіка». Вони побудовані за принципом peer training — навчання «рівний рівному», коли викладачі діляться власними методиками та практичним досвідом.

У найближчих планах — розширення програми підготовки тренерів, щоб охопити ще більше викладачів по всій країні. Це важливий крок до створення сучасної системи медичної освіти, здатної відповідати викликам часу.

Довідково: проєкт координує Університет прикладних наук Лауреа (Фінляндія). Серед партнерів — Університет Аристотеля в Салоніках (Греція), Одеський національний медичний університет, Буковинський державний медичний університет, НМУ імені О. О. Богомольця, Львівський національний університет імені Івана Франка та Нацагентство із забезпечення якості вищої освіти.
Раніше Україна презентувала результати ще одного цифрового проєкту в медичній освіті — D-CREDO, спрямованого на розвиток клінічного мислення за допомогою цифрових технологій.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED