Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Оновлено правила виклику екстреної допомоги: деталі

Оновлено правила виклику екстреної допомоги: деталіЗ 1 квітня змінюють правила роботи екстреної медичної допомоги. Бригади відправлятимуть лише на ургентні та небезпечні для життя випадки, а рішення про виїзд бригади чи відмову у виклику прийматимуть диспетчери. Як визначатимуть до кого їхати, а до кого ні?
Перелік причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги затверджено 16.02.2021 р. Наказом Міністерства охорони здоров’я України № 263. Алгоритм дій диспетчера включає 32 групи причин і порядок опитування пацієнта, що робить виклик. Серед них проблеми з серцем та диханням, травми та ураження струмом (блискавкою), різні види отруєнь та нещасних випадків, зокрема напади тварин, пологи та алергічні реакції, біль у грудях та животі та навіть головний біль. Проте рішення диспетчера, до кого направляти бригаду, а кому відмовити, залежатиме від того, наскільки стан пацієнта критичний. Для цього вводиться спеціальний код звернення абонента/хворого/потерпілого який є трикомпонентним:
  • перший компонент – цифра, яка визначає порядковий номер головної скарги;
  • другий компонент – букви латиницею С, Е, N, R. Вони визначають режим реагування на звернення абонента/хворого/постраждалого, де С (критичний) – вказує на те, що стан потерпілого/хворого загрожує його життю в момент звернення; Е (екстрений) – присвоюється всім станам, що підпадають під критерій екстрених; N (не екстрений) – присвоюється всім станам, що підпадають під критерій не екстрених; R (відмова, непрофільні) – присвоюється у випадках, коли потреба у виклику та/або наданні екстреної медичної допомоги відсутня;
  • третій компонент, цифра, яка визначає порядковий номер ознаки головної скарги.
Керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, обласних та міських державних адміністрацій доручено довести цей наказ до відома керівників підпорядкованих центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
Використання диспетчерськими службами даного Переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги бригадами екстреної медичної допомоги мають забезпечити керівники центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
А директору Державного закладу «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України» (Є. Мороз) доручено у двомісячний термін забезпечити розроблення та подання на розгляд Міністерству охорони здоров’я України протоколів екстреної медичної диспетчеризації відповідно до Переліку.

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED