Перевозка больных

Медичне обладнання в ITMED

Що треба знати, щоб відкрити кабінет УЗД: правові аспекти

Що треба знати, щоб відкрити кабінет УЗД: правові аспектиКабінети ультразвукових досліджень стають невід’ємними частинами сучасної медицини. Адже саме УЗД допомагає діагностувати безліч хвороб, визначитися із призначенням медикаментів, тримати на контролі розвиток патологій. Тож недивно, що сучасні лікарі у своїй діяльності досить часто звертаються до УЗД-досліджень. У звичайних поліклініках та державних лікарнях необхідних апаратів обмаль, тому пацієнти часто обирають платний прийом у приватному кабінеті УЗД замість очікування у величезних чергах.

Відкриття кабінету ультразвукових досліджень може стати досить прибутковим бізнесом. Проте на початковому етапі створення цього бізнесу необхідно враховувати всі правові аспекти та особливості діяльності у медичній галузі нашої країни. Головне тут – враховувати ліцензійні умови, які регламентуються Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 2 березня 2015 року та Постановою Кабміну «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» № 285 від 2 березня 2016 року.

Відповідно до вищезазначених документів, можна виділити наступну важливу юридичну інформацію для набувача ліцензії на діяльність кабінету УЗД:

  1. Ліцензується господарська діяльність, а не персональна діяльність лікаря.
  2. Орган, що видає ліцензію для медичних закладів, – міністерство охорони здоров’я України.
  3. Необхідні документи: заява про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики; відомості про стан матеріально-технічної бази, персонал, його освітній та кваліфікаційний рівень; опис документів; копія паспорту керівника здобувача ліцензії.
  4. Строк дії ліцензії для кабінетів УЗД – безстроковий.
  5. Документи для отримання ліцензії подаються особисто через єдине інформаційне вікно або ж поштою (цінним листом з описом та повідомленням про отримання).
  6. Ліцензія починає свій строк дії з моменту внесення даних про заклад в ЄДРПОУ, а не з моменту її фактичного отримання на спеціальному паперовому бланку з печаткою.
  7. Про всі істотні зміни в роботі кабінету УЗД (наприклад, збільшення площі) необхідно повідомляти офіційним листом МОЗ.

Ліцензію на ведення господарської діяльності з медичної практики може отримати:

  1. Юридична особа, незалежно від форми власності.
  2. Фізична особа-підприємець (ФОП), що є за освітою медиком.
  3. ФОП, у якого немає медичної освіти. Ця норма нова, раніше її в Україні не було.
Відкриваючи кабінет ультразвукової діагностики, велику увагу слід приділити написанню Статуту організації. В ньому обов’язково слід передбачити право надання оплатних медичних послуг. Інакше діяльність кабінету буде незаконною.

Окреме важливе питання – відповідність приміщення державним будівельним нормам (ДБН). Вони встановлюють таку мінімальну площу для кабінету ультразвукових досліджень:
  • діагностичний кабінет ­– 18 м²;
  • кабінка для перевдягання – 4 м².
ДБН враховують також такі параметри, як освітлення, вентиляція, на які теж є свої норми. Інформацію про них можна дізнатися у районному відділі Держспоживслужби.

Також треба пам’ятати про обов’язкове встановлення Куточка пацієнта, де буде знаходитися:

  • Копія ліцензії.
  • Інформація про режим роботи закладу.
  • Дані про медичних працівників кабінету: повних імен, посад, кваліфікаційних категорій.
  • Перелік послуг, що надаються, із зазначенням їх вартості.
Загалом на видачу ліцензії для відкриття кабінету УЗД впливають три основні фактори: приміщення, персонал та обладнання. Врахувавши усі юридичні особливості цього питання, можна розпочати успішний бізнес у сфері надання медичних діагностичних послуг.

Автор: Ольга Купріянова
© Медичний портал Здоров-Інфо 
При використанні матеріалів статті активне гіперпосилання на zdorov-info.com.ua обов'язкове

Медична платформа

Медичні меблі в ITMED